Administratia publica locala - atributii si competente publice
S.C. SARAL EXPERT CONSULT S.R.L. în parteneriat cu AGENȚIA NAȚIONALĂ A FUNCȚIONARILOR PUBLICI vine în întâmpinarea nevoilor de formare a personalului din administraţia publică, şi vă invită să participați la următorul program de perfecționare profesională:
DENUMIREA PROGRAMULUI DE PERFECȚIONARE: Administrația publică locală: atribuții și competențe, adoptarea și emiterea actelor administrative
TEMATICA:
1. Cadrul legal și principiile administrației publice locale
- Distincția dintre administrația publică centrală și administrația publică locală;
- Principii care guvernează administraţia publică locală;
- Formele şi limitele autonomiei locale.
- Autorităţile administrației publice locale. Prezentare generală - Consiliile locale şi primarii;
- Statutul aleşilor locali; Drepturile și obligațiile aleșilor locali; Răspunderea aleșilor locali.
2. Consiliul local
- Alegerea, componenţa şi constituirea consiliilor locale;
- Competenţa, funcţionarea şi atribuţiile consiliilor locale;
- Mandatului consiliului local; Dizolvarea consiliului local;
- Adoptarea hotărârilor de către Consiliului local; Cvorum.
3. Primarul și aparatul de specialitate al acestuia
- Alegerea şi mandatul primarului;
- Atribuţiile primarului;
- Actele administrative emise de primar ; Dispoziţii;
- Rolul şi atribuţiile secretarul unității administrativ teritoriale;
- Serviciile publice locale.
4. Consiliul județean
- Componenţa, alegerea, constituirea și atribuțiile consiliului judeţean;
- Funcţionarea consiliului judeţean;
- Preşedintele consiliului judeţean;
- Acte emise/adoptate de către Consiliul Judeţean şi Preşedintele Consiliului Judeţean;
- Serviciile publice ale consiliilor judeţene.
5. Actul administrativ-condiţii se formă şi fond
- Structura şi elaborarea actelor administrative;
- Forma de redactare a actelor administrative;
- Motivarea în drept şi fapt;
- Publicarea şi intrarea în vigoare a actelor administrative.
6. Tutela administrativă
- Exercitarea controlului de legalitate asupra actelor administrative;
- Excepţia de nelegalitate; acte care nu pot fi supuse controlului de legalitate;
- Rolul notificării formulată de către prefect– oportunitate sau legalitate;
- Acţiunea în contencios administrativ împotriva actelor administrative.
7. Exerciții practice și studii de caz
GRUPUL ȚINTĂ: aleși locali (primari, viceprimari, consilieri locali), funcționari publici și personal contractual din autoritățile și instituțiile publice, care vor să își dezvolte cariera profesională.
OBIECTIVE:
- Cunoaşterea principiilor și a particularităților de organizare și funcționare a administrației publice locale;
- Însușirea componentelor şi a structurilor specifice autorităților administrației publice locale;
- Cunoașterea elementelor ce definesc statutul aleșilor locali;
- Înțelegerea modalității de constituire, funcționare și exercitare a atribuțiilor consiliului local și județean;
- Cunoașterea aprofundată a tuturor elementelor ce țin de activitatea primarului și de funcționare a primăriei;
- Dobândirea de cunoștințe și abilități profesionale specifice pentru desfășurarea activității în cadrul sau în legătură cu administrația publică locală.
METODE DE FORMARE: cursul include elemente teoretice şi practice îmbinate profesionist, folosind cele mai moderne abordări pentru educaţia profesională a adulţilor:
- prezentări, dezbateri, discuţii active;
- studii de caz, joc de rol;
- încurajarea participării active a tuturor participanţilor;
- utilizarea unor exemple practice, concrete.
AVANTAJELE PARTICIPĂRII:
- aplicabilitatea cunoştinţelor şi a abilităţilor dobândite în activitatea pe care o desfăşoară;
- în urma absolvirii acestui program, participanţii vor primi un Certificat emis de Agenția Națională a Funcționarilor Publici, având un rol important în completarea dosarului profesional.