S.C. SARAL EXPERT CONSULT S.R.L. în parteneriat cu AGENŢIA NAŢIONALĂ A FUNCŢIONARILOR PUBLICI vine în întâmpinarea nevoilor de formare a personalului din administraţia publică şi vă invită să participaţi la următorul program de perfecţionare profesională:


DENUMIREA PROGRAMULUI DE PERFECŢIONARE: Managementul riscurilor


TEMATICA:

Responsabilitatea conducerii în implementarea procesului de management al riscului. Managementul integrat al riscului.

  • Relaţia dintre managementul riscului şi controlul intern/managerial – analiza standardelor specifice.
  • Conceptele de bază ale managementului riscului. Dezbateri privind cadrul normativ aplicabil şi modul lor de interpretare/înţelegere. Prezentarea generală a COSO I, COSO ERM (Enterprise Risk Management) şi SR ISO 31000/2010.
  • Tehnica de formulare a riscului. Exemple şi erori posibile în formularea riscului: risc inerent, risc rezidual, apetit la risc, impact şi probabilitate. Etapele procesului de management al riscului. Stabilirea contextului -mediul intern.
  • Organizarea procesului de management al riscului. Responsabilităţi ale personalului (de conducere şi de execuţie) entităţii în cadrul managementului riscului.
  • Identificarea riscului. Metodologia de identificare a riscurilor. Tehnici de identificare. Gruparea riscurilor pe categorii. Exemple de categorii de riscuri.
  • Conceptul de apetit la risc. Importanţa apetitului la risc. Stabilirea apetitului la risc. Analiza riscului. Importanţa stabilirii cauzelor şi surselor de risc. Evaluarea riscului.
  • Stabilirea scării de evaluare a probabilităţii şi impactului. Erori posibile.
  • Raţionamentul folosit la evaluarea probabilităţii şi impactului. Modalităţi de reducere a subiectivităţii. Consecinţele materializării riscului.
  • Prioritizarea şi reprezentarea riscurilor. Metoda grafică, harta riscurilor şi metoda tabelară. Răspunsul la risc .Tipuri si tehnici de răspuns la risc. Monitorizarea procesului de management al riscului. Aspecte urmărite în evaluarea şi auditarea procesului de management al riscului. Principalele deficienţe şi erori posibile în implementarea standardului 11.  Prezentarea practică a modelului bazat pe risc rezidual.
  • Funcţionalitatea ca proces a sistemului de management al riscului. Exemple de erori în formularea, evaluarea şi gestionarea riscurilor, precum şi modul de corectare;documente şi raportări specifice.
  • Elaborarea registrului riscului.
  • Exemple şi studii de caz.
  • Aplicaţii practice şi modele specifice.

GRUPUL TINTĂ: functionari publici si personal contractual din autoritătile si institutiile publice, care vor să isi dezvolte cariera profesională.


OBIECTIVE: Cunoaşterea importanţei şi a responsabilitatilor în implementarea procesului de management al riscului. Creşterea calităţii managementului din entitatea publică, printr-un managementul integrat al riscului.


METODE DE FORMARE: cursul include elemente teoretice şi practice îmbinate profesionist, folosind cele mai moderne abordări pentru educaţia profesională a adulţilor:

-       prezentări, dezbateri, discuţii active;

-       studii de caz, joc de rol;

-       încurajarea participării active a tuturor participanţilor;

-       utilizarea unor exemple practice, concrete.


AVANTAJELE PARTICIPĂRII:

-       aplicabilitatea cunoştinţelor şi a abilităţilor dobândite în activitatea pe care o desfăşoară;

-       în urma absolvirii acestui program, participanţii vor primi un Certificat emis de Agentia Natională a Functionarilor Publici, având un rol important în completarea dosarului profesional;