S.C. SARAL EXPERT CONSULT S.R.L. în parteneriat cu AGENȚIA NAȚIONALĂ A FUNCȚIONARILOR PUBLICI vine în întâmpinarea nevoilor de formare a personalului din administraţia publică, şi vă invită să participați la următorul program de perfecționare profesională:


DENUMIREA PROGRAMULUI DE PERFECȚIONARE: Directivele europene privind achizițiile publice


TEMATICA:

Planificarea achiziţiilor publice. Identificarea nevoii. Identificarea surselor de finanţare. Pregătirea procedurii de atribuire.


Procedura de achiziţie publică. Aplicarea procedurii de atribuire. Atribuirea contractului pe loturi. Modificarea procedurilor de atribuire: procedura competitivă de negociere”„parteneriatul pentru inovare. Termenele limită pentru depunerea cererilor de participare şi a ofertelor.

Forme de comunicare. Criteriul de atribuire  „oferta cea mai avantajoasă din punct de vedere economic”. Încheierea contractului. Modificarea contractului.


Realizarea contractului de achiziţie publică. Îndeplinirea contractului. Finalizarea contractului.

Împărţirea serviciilor în cadrul a două anexe (Anexa 2A şi 2B ale Directivei 18) şi tratarea acestora.

Documentul european de achiziţie unic (DEAU). Arhiva de certificare online (e-Certis).


Elemente de noutate aduse prin Directivele 2014/24/UE, 2014/25/UE şi 2014/23/UE în raport cu Directiva 2004/18/CE si Directiva 2004/17/CΕ.

Stabilirea sarcinii esenţiale a statelor membre, în contextul implementării strategiei „Europa 2020”, de a lua măsuri adecvate pentru a-şi îndeplini obligaţiile prevăzute de dreptul UE sau dreptul naţional în domeniul mediului social şi al muncii, în procedurile de atribuire a contractelor de achiziţii publice (art. 18 alin. 2 al Directivei 24).


Ghidul privind principalele riscuri identificate în domeniul achiziţiilor publice şi recomandările Comisiei Europene ce trebuie urmate de autorităţile de management şi organismele intermediare în procesul de verificare a procedurilor de achiziţii publice


Instrucţiunea privind modalitatea de aplicare a prevederilor legale referitoare la obligaţia de a finaliza procedura de achiziţie publică şi de a încheia contractul de achiziţie publică în situaţia în care după încheierea procedurii de atribuire nu sunt aprobate fondurile necesare executării contractului (art. 93 şi art. 94 din H.G. nr. 925/2006)


Instrucţiunea privind modalitatea de aplicare a prevederilor art. 122 lit. i), respectiv art. 252 lit. j) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 34/2006


Instrucţiunea privind modalitatea de aplicare a prevederilor art. 122 lit. f), respectiv ale art. 252 lit. f) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 34/2006.


GRUPUL ȚINTĂ: funcționari publici și personal contractual din autoritățile și instituțiile publice, care vor să își dezvolte cariera profesională


OBIECTIVE: Dezvoltarea orizontului de cunoaștere în domeniul achizițiilor publice. Dobândirea de cunoştinţe şi abilităţi manageriale şi profesionale specifice pentru implementarea eficientă a suportului legal care reglementează achizițiile publice.


METODE DE FORMARE: cursul include elemente teoretice şi practice îmbinate profesionist, folosind cele mai moderne abordări pentru educaţia profesională a adulţilor:

-       prezentări, dezbateri, discuţii active;

-       studii de caz,

-       încurajarea participării active a tuturor participanţilor;

-       utilizarea unor exemple practice, concrete.


AVANTAJELE PARTICIPĂRII:

-       aplicabilitatea cunoştinţelor şi a abilităţilor dobândite în activitatea pe care o desfăşoară;

în urma absolvirii acestui program, participanţii vor primi un Certificat emis de Agenția Națională a Funcționarilor Publici, având un rol important în completarea dosarului profesional;