S.C. SARAL EXPERT CONSULT S.R.L. în parteneriat cu AGENȚIA NAȚIONALĂ A FUNCȚIONARILOR PUBLICI vine în întâmpinarea nevoilor de formare a personalului din administraţia publică, şi vă invită să participați la următorul program de perfecționare profesională:


DENUMIREA PROGRAMULUI DE PERFECȚIONARE: CONTROLUL FINANCIAR PREVENTIV PROPRIU, ANGAJAREA, LICHIDAREA, ORDONANTAREA SI PLATA CHELTUIELILOR,  PARGHII ESENTIALE ALE MANAGEMENTULUI FINANCIAR IN INSTITUTIILE PUBLICE


TEMATICA:

1.       Controlul financiar preventiv, componentă a controlului intern/managerial, la nivelul entităţilor publice

2.       Obiectul şi conţinutul controlului financiar preventiv

3.       Organizarea şi exercitarea controlului financiar preventiv propriu

4.       Controlul financiar preventiv - componentă a sistemului  de finanţe publice

5.       Compartimente de specialitate implicate în controlul preventiv

6.       Raportul juridic de obligaţie. Fazele cheltuielilor bugetare

7.       Actorii financiari ai execuţiei bugetare  

8.       Operaţiuni financiare privind gestiunea creditelor si  fondurilor publice

9.       Angajamentul juridic şi angajamentul bugetar

10.   Controlul financiar preventiv al angajamentelor

11.   Lichidarea

12.   Ordonanţarea.

13.    Controlul financiar preventiv al ordonanţării

14.   Controlul financiar preventiv exercitat de Ministerul Finanţelor Publice

15.   Structura bugetelor şi competenţele de aprobare

16.   Modificarea structurii iniţiale a bugetelor probate

17.   Deschiderea lunară a creditelor bugetare. Controlul financiar preventiv exercitat prin deschidere

18.   Plata cheltuielilor

19.   Controlul financiar preventiv în faza plăţii

20.   Organizarea, evidenta si raportarea angajamentelor bugetare si legale

21.   Managementul financiar

22.    Specificitate in sectorul public

23.    Concepte, obiective, exigente ale managementului financiar public

24.   Functiile managementului financiar public

25.   Politici si proceduri financiare

26.   Managementul cheltuielilor publice

27.   Procedura de lucru privind Controlul Financiar Preventiv Propriu

28.   Procedura de lucru privind Angajarea, Lichidarea, Ordonantarea si Plata cheltuielilor

 

Exerciții practice și studii de caz

GRUPUL ȚINTĂ:  aleși locali (primari, viceprimari, consilieri locali), funcționari publici de conducere si de executie.  personal contractual din autoritățile și instituțiile publice, care vor să își dezvolte cariera profesională.

OBIECTIVE:

·         Cunoaşterea principiilor și a particularităților de organizare și funcționare a activității de CFPP, ALOP si management financiar în cadrul administrației publice;

·         Însușirea componentelor generale ale activitatii de CFPP, ALOP si management financiar;

·         Familiarizarea cu diferitele formulare utilizate în activitatea de CFPP, ALOP si management financiar;

·         Cunoașterea si aprofundarea noțiunilor in  ceea ce priveste CFPP-ul, ALOP-ul si managementul financiar;

·         Dobândirea de cunoștințe și abilități profesionale specifice pentru desfășurarea activității de CFPP, ALOP si management financiar în cadrul sau în legătură cu administrația publică.

METODE DE FORMARE: cursul include elemente teoretice şi practice îmbinate profesionist, folosind cele mai moderne abordări pentru educaţia profesională a adulţilor:

-       prezentări, dezbateri, discuţii active;

-       studii de caz, joc de rol;

-       încurajarea participării active a tuturor participanţilor;

-       utilizarea unor exemple practice, concrete.

AVANTAJELE PARTICIPĂRII:

-       aplicabilitatea cunoştinţelor şi a abilităţilor dobândite în activitatea pe care o desfăşoară;

-       în urma absolvirii acestui program, participanţii vor primi un Certificat emis de Agenția Națională a Funcționarilor Publici, având un rol important în completarea dosarului profesional.